CANVIS EN LA POLÍTICA DE PRIVACITAT DE TWITTER

A partir del proper diumenge 18 de juny, entrarà en vigor l’últim canvi en la seva política de privacitat de la xarxa social «Twitter». L’objectiu del canvi, segons ha explicat la pròpia xarxa en un comunicat enviat a tots els seus usuaris, és gestionar de forma diferent la forma en la que les dades dels usuaris es cedeixen a terceres empreses i la forma en la que aquestes poden tenir control sobre els primers. 

 

PRINCIPALS CANVIS: 

 

  1. Transparència i control: ‘Twitter’ ha modificat l’apartat de «Personalització i dades» i ha ampliat la secció «Les teves dades» per tal de facilitar que l’usuari tingui un fàcil accés i transparència al respecte de la informació que la xarxa disposa de nosaltres. Alhora, els afegits en aquests apartats garanteix controls més detallats sobre la forma en la que ‘Twitter’ utilitza aquestes dades.
     

  2. Dades de la web: també s’ha modificat la forma en la que la xarxa social emmagatzema i utilitza les dades d’altres llocs web que incorporen contingut de ‘Twitter’ (ex: cronologies integrades). D’acord amb el comunicat de l’empresa, la xarxa social no emmagatzemarà dades de visites a pàgines webs d’usuaris que es trobin a la Unió Europea ni en els Estats membres de l’Acord Europeu de Lliure Comerç (AELC). Al no formar part Andorra d’aquestes organitzacions doncs, les dades vinculades a les visites de planes web que disposin de continguts de ‘Twitter’ si que es recolliran. El motiu donat per la xarxa es la voluntat de millorar els serveis oferts i personalitzar el contingut que es mostra als usuaris, incloent aquí la publicitat.
     

  3. Compartir dades: ‘Twitter’, com moltes altres xarxes socials, comparteixen dades de caràcter personal dels seus usuaris amb altres empreses via acords de col·laboració. Aquestes dades inclouen noms d’usuari, correus electrònics i altres dades. La novetat passa que arran de la modificació en les polítiques de privacitat, l’usuari podrà escollir si vol compartir les seves dades sota aquests acords de col·laboració o no.
     

  4. Personalització en tots els teus dispositius: la xarxa social explica com utilitza les dades per personalitzar tots els dispositius i proporciona més control al usuari sobre dades relatives a dispositius que encara no haguem emprat per iniciar sessió a la xarxa social.
     

  5. Privacy Shield i Digital Advertising Alliance: finalment, en el comunicat emès per ‘Twitter’ s’informa que la companyia s’ha aderit al pacte entre Estats Units, la UE i Suïssa i als principis d’autoregulació respecte als compromisos en línia de publicitat Digital Advertising Alliance.
     

 

COM M’AFECTEN AQUESTS CANVIS?

Cal remarcar que els canvis introduïts no s’aplicaran de forma automàtica sinó que serà l’usuari qui haurà d’accedir a la configuració del seu compte per escollir els paràmetres de privacitat que prefereixi. 

 

Alhora hem de recordar que els canvis en la política de seguretat no afectaran a aquelles dades que ja haguem cedit i per tant, les modificacions no tindran un efecte retroactiu.